Nystekta kantareller

"Jag har varit ute i skogen flera gånger de senaste veckorna. Ena gången gick jag vilse med min 5-åriga systerdotter men vi hittade kantareller i alla fall...och hem kom vi till slut. Övriga gånger har jag också lyckats hitta kantareller och förstås blåbär. De kantareller vi inte har ätit upp har jag förvällt lite lätt och stoppat in i frysen. Tänk vad gott att ta fram i vinter.
Jag uppskattar skogen ännu mer nu sedan vi flyttade in till stan. Det är en härlig känsla att lufsa omkring i gummistövlarna och bara njuta av tystnaden och skogslukten."


Kantarellsmörgås

Gör så här:
  • Stek rensade kantareller i en rejäl klick riktigt smör. Ner med finhackad lök. Krydda med salt och peppar. Kör på tills all vätska försvunnit.
  • Blanda i hackad persilja. Lägg de nystekta kantarellerna på en skiva gott bröd och njut!!

Kommentarer